El primer que farem serà presentar els materials reals a treballar, per tal que l'alumne els pugui manipular.
Per exemple: La fusta: la fusta és un material dur, no es pot doblegar. El plàstic: és un material manipulable i flexible. La pedra: és dura, no flexible, la trobem a la natura. Tela: és rugosa/suau i la podem manipular fàcilment. Tanmateix, per tal de treballar el vocabulari, els alumnes podran parlar del color, del tacte que té, de si els hi agrada o si no, o bé si els hi recorda a alguna cosa, etc. Després farem"cartellets" amb el nom de cada material presentat i l'alumne haurà de classificar cadascú amb el material corresponent. Per acabar, haurà d'escriure el nom de cada material en un full per tal de treballar la psicomotricitat fina, el traç, l'escriptura i la correspondència so/grafia.
Per exemple: La fusta: la fusta és un material dur, no es pot doblegar. El plàstic: és un material manipulable i flexible. La pedra: és dura, no flexible, la trobem a la natura. Tela: és rugosa/suau i la podem manipular fàcilment. Tanmateix, per tal de treballar el vocabulari, els alumnes podran parlar del color, del tacte que té, de si els hi agrada o si no, o bé si els hi recorda a alguna cosa, etc. Després farem"cartellets" amb el nom de cada material presentat i l'alumne haurà de classificar cadascú amb el material corresponent. Per acabar, haurà d'escriure el nom de cada material en un full per tal de treballar la psicomotricitat fina, el traç, l'escriptura i la correspondència so/grafia.